środa, 11 maja 2016

Pierwsza Komunia Święta

Nie było mnie na blogu od Świąt Wielkanocnych ponieważ,
całą rodziną przygotowywaliśmy się do uroczystości przyjęcia sakramentu Pierwszej Komunii Świętej przez Maćka.



Pochłaniały nas różne sprawy, dominowała sfera duchowa ale nie mogło zabraknąć przygotowań w domu, bo tu właśnie postanowiliśmy świętować ten ważny dzień po mszy świętej.


Ilość pytań dotyczących wielu kwestii związanych z samym sakramentem i jego historią jakimi zasypało nas nasze dziecko przerosło nasze oczekiwania. 
No bo od kiedy przyjmowana jest Pierwsza Komunia Święta w takiej formie jak dzieje się to dzisiaj?
Dlaczego dzieci Pierwszokomunijne noszą alby?
Czy Mieszko I przyjmując Chrzest Św. przyjął też Komunię Św?
Dlaczego Pan Jezus jest pod postacią hostii a nie zwykłego chleba...itd, itd...
Muszę przyznać, że dzięki temu bardzo wielu rzeczy dowiedzieliśmy się lub sobie przypomnieliśmy.


Kolejna sprawa to próby.
Muszę przyznać, że w naszej parafii ksiądz proboszcz jest bardzo wyrozumiały i nie spędzaliśmy na próbach długich godzin, ale mimo to trzeba było pewne kwestie przećwiczyć.
Najważniejsze to komentarze do darów niesionych przez dzieci, które Maciek postanowił mówić z głowy a nie czytać z kartki.


Kolejna to "obsługa" alby. Dla chłopaka jest to jednak nowość. 
Wielką sztuką okazuje się nie zaplątanie w białą materię, zwłaszcza wstając z pozycji klęczącej.


Na koniec przygotowania domu: począwszy od malowania ścian, pielenia ogródka, generalnych porządków a na tworzeniu kwiatowych ozdób kończąc.
Z papierowych rzeczy zrobiłam tylko zaproszenia (ale w dużej mierze zawdzięczam je Madzi bo wytłoczyła dla mnie piękne wzory na kartach i wystarczyło tylko dołożyć kilka dodatków i wydrukować środek), oraz winietki na stół.
Powiem szczerze, nie było łatwo wszystko to ogarnąć ale się udało!


Przy tylu obowiązkach nie odważyłam się na samodzielne gotowanie potraw i zdałam się na catering, który okazał się wyśmienity. Przepyszne potrawy, pięknie podane przez świetną obsługę.
Biesiada- Pani Agnieszko-dziękujemy :*


wianek zgłaszam na TO wyzwanie



wybrałam opcję z pierwszego pionowego paska, czyli Komunia, kwiaty i biały
wianek jest zrobiony na tej bazie


Wszystkie kompozycje kwiatowe robiłam własnoręcznie :)



Pozdrawiam

Mimowolne Zauroczenia

13 komentarzy:

  1. Ewo, gratuluję tego pięknego dnia, to ważne święto całej rodziny! A przy okazji wspaniale, że się wszystko doskonale udało. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bukiety cudne! Uwielbiam biel -a w tym wydaniu staje się wyjątkowa :) A bezy mnie jeszcze bardziej zauroczyły.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewa, wielki szacun. Podziwiam aranżacje, kwiaty, zdjęcia. Eh... po prostu pięknie :)
    PS. Mnie to czeka za rok. I za kolejny znowu. Nie wiem czy podołam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. cudowna aranżacja .

    OdpowiedzUsuń
  5. Mama jak siostra. Piękne kwiatowe aranżacje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kwiaty i dekoracje piękne i Wy wyglądacie przepięknie. Cudne perły.

    OdpowiedzUsuń
  7. To piękna uroczystość i pięknie ją przygotowałaś.Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  8. Widać ogrom pracy jaki włożyłaś w przygotowanie komunijnej stylizacji. Piękny wianek! W imieniu DT D.I.Y. czyli zrób to sam dziękuję za udział w Majowym Bingo.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepięknie, gustownie, delikatnie. I wciąż jestem pod wrażeniem Twojej urody 😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepięknie, gustownie, delikatnie. I wciąż jestem pod wrażeniem Twojej urody 😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Wręcz cudowne są te kwiaty. Jak je zdobyć? Pytam, bo w najbliższym czasie wraz z żoną urządzamy komunia w starej garbarni. No i tak sobie myślę, że tego typu kwiaty to do dekoracji sali moglibyśmy dodać ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy13.5.23


    dokładnie, również tak uważam że najlepszą wróżką w Polsce jest Alicja.
    wróżbę online można zamówić szybko i bezpiecznie na stronie wróżka online Wróżbę otrzymujemy do 60 - 90 minut na email. Wykonuje. również oczyszczanie energetyczne i rytuały miłosne na naprawę związku lub powrót osoby na której nam zależy. Ja zawsze zamawiam na stronie http://wrozkaalicja.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny.
Komentarz jest najmilszym śladem po Twojej wizycie.